ریموت کنترل کولر گازی

علت کار نکردن کنترل کولر گازی

علت کار نکردن کنترل کولر گازی
کار نکردن کنترل کولر گازی

کار نکردن کنترل کولر گازی

 

کنترل کولر گازی

در این مقاله قصد داریم تا دلایل کار نکردن کنترل کولر گازی را باهم بررسی کنیم . پس همراه بانه کولر باشید تا علت به مشکل خوردن کولر گازی را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین برای مشاوره و تهیه انواع کولر گازی برند می توانید به مجموعه بانه کولر مراجعه کنید.

 

علت کار نکردن کنترل کولر گازی

 

در ادامه چندین دلیل پر تکرار را مشاهده خواهیم کرد:

 

آیا به اندازه کافی به کولر گازی نزدیک هستید؟

 

هنگامی که کنترل از راه دور را به سمت سیستم کولر گازی می گیرید و دکمه روشن را فشار می دهید و پاسخی دریافت نمی کنید، ممکن است خیلی از دستگاه دور شده باشید. در برخی موارد،  سیستم های خاص به حداقل فاصله سنسور 6 متر یا بیشتر نیاز دارند. برای اینکار:

 

  • کمی به دستگاه نزدیکتر شده و دوباره دکمه روشن را فشار دهید.
  • مطمئن شوید که هیچ مانعی بین شما و رابط وجود ندارد. باید یک مسیر بی مانع از سنسور روی کنترل از راه دور تا رابط واحد کولر گازی وجود داشته باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که سنسورهای کنترل از راه دور و سیستم تهویه مطبوع هیچ گونه کثیفی یا جرم روی آنها وجود ندارد زیرا می تواند از دریافت سیگنال جلوگیری کند. به سادگی آن را با یک پارچه مرطوب یا دستمال مرطوب آنتی باکتریال پاک کنید.
نزدیکی به کولر گازی

نزدیکی به کولر گازی

علت خرابی کنترل کولر گازی

 

باتری های ریموت را بررسی کنید

 

باتری کنترل کولر از جمله مواردی است که در صورت تمام شدن شارژ آن، کار کرد آن هم از کار می افتد و قابل استفاده نیست. برای این کار باتری آن را تعویض کنید و نیز:

  • کنترل از راه دور را برگردانید و درب پشتی را بیرون بکشید. باتری ها را مرتب کنید و دوباره امتحان کنید.
  • اگر جواب نداد، باتری های قدیمی را بیرون بیاورید و با باتری های جدید جایگزین کنید.
  • در اکثر کنترل های از راه دور سیستم، زمانی که باتری ها خالی هستند، یک پیام بر روی نمایشگر کنترل از راه دور نمایش داده می شود. وقتی این نماد ظاهر شد، زمان تعویض باتری ها فرا رسیده است.

 

قطبیت باتری ها را بررسی کنید

 

اگر به تازگی باتری های جدیدی وارد کرده اید و هنوز کنترل کار نمی کند، درب پشتی را بیرون بکشید و قطبیت را بررسی کنید.

 

  • قطبیت های داخل محفظه باتری را در پشت کنترل از راه دور خواهید دید. این علائم یا چاپ شده اند یا علامت های “+” و “-” برجسته دارند و معمولاً باتری را مشخص می کند.
  • این علامت ها نشان می دهد که باتری ها چگونه قرار می گیرند و به کدام سمت تعلق دارند. اگر چیزی غیر از آنچه گفته شد باشد، کنترل از راه دور کار نخواهد کرد.
  • باتری ها را بردارید و آنها را مطابق با قطبیت های صحیحی که در داخل محفظه باتری آموزش داده شده است، دوباره وارد کنید. (اینفوگرافیک باتری ها را وارد می کنید؟)
  • اگر حتی پس از قرار دادن باتری ها به روش صحیح باز هم کار نکرد، ممکن است بین باتری ها و کنتاکت های فلزی کثیفی یا انسداد ایجاد شود. درپوش پشتی را دوباره خارج کنید، باتری ها را بردارید و با استفاده از یک پنبه ای آغشته به الکل، هرگونه کثیفی یا گرد و غبار را تمیز کنید.
بررسی قطبیت باتری ها

بررسی قطبیت باتری ها

 

بررسی علل خرابی کنترل کولر گازی

 

تنظیمات کنترل از راه دور را بررسی کنید

این مورد در برخی موارد، به خطای کاربر ختم می شود. آیا می دانید چه دکمه هایی را فشار دهید؟ فشار دادن ناخواسته دکمه اشتباه روی کنترل از راه دور می تواند باعث ایجاد چند مشکل شود، مانند قابلیت تشخیص حرکت که در آن حالت صرفه جویی روشن شده و اگر کسی در اتاق در اتاق نباشد کولر خاموش می شود.

  • دفترچه راهنمای کاربر را بردارید و با دکمه های روی کنترل از راه دور و عملکرد آنها و نحوه استفاده صحیح از آن آشنا شوید.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

 

در این مقاله چندین مورد و راه حل برای کار نکردن کنترل کولر گازی در اختیار شما قرار گرفت.  با این حال توصیه می شود ابتدا این موارد را رعایت کنید و در صورت لزوم با مشاور و پشتیبان دستگاه تماس بگیرید. همواره برای دریافت مشاوره و تهیه کولر گازی می توانید به مجموعه بانه کولر و سایت آن مراجعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://www.pvhvac.com/blog/10-reasons-your-air-conditioner-isnt-working مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.