کولرگازی, مقاله

نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی یا فیک از اصلی

امروزه با افزایش هزینه‌ ها و قیمت‌ های محصولات خانگی یکی از نگرانی‌ های خریداران اصل بودن جنس و کالا می‌باشد، چرا که از یک جهت هزینه زیادی پرداخت می‌شود و از جهت دیگر قرار باشد کیفیت و جنس اصل هم تهیه نشود، ضرر دو طرفه به حساب می‌آید، تشابه تولید محصولات گوناگون، کار تشخیص محصولات اصل و فیک را سخت کرده است اما با این حال هنوز با کمی دقت و بررسی مواردی می‌توان تفاوت تقلبی و اصل را فهمید. یکی از زمینه‌ هایی که نیاز است شما محصولات تقلبی را از اصلی تشخیص دهید، محصولات شاخه کولر گازی می‌باشد. قیمت بالای این محصولات جایی برای اشتباه باقی نمی‌گذارد و اینکه با پرداخت هزینه سنگین شما جنس تقلبی خریداری کنید و کمتر از 6 ماه به شما بازدهی ندهد. تیم فنی و مشاوره‌ ای کولر گازی بانه، در این مطلب سعی دارد با بیان نکاتی ارزشمند، به شما همراهان کمک کند تا در کمترین زمان و با بررسی چند مورد، از اصل بودن یا تقلبی بودن کولر گازی با خبر شوید. پس این مطلب را از دست ندهید چرا که گاهی پیشرفت  در زمینه مالی فقط افزایش درآمد نیست، بلکه مدیریت درآمد و استفاده درست از سرمایه خود است.

به چه کولر‌هایی تقلبی و فیک می‌گوییم؟

مثل هر جنس و کالا یا خدماتی که اسم تقلبی روی آن می‌آید، در زمینه کولر هم تولید محصولاتی مشابه برندهای پرفروش از نظر ظاهری اما با کیفیت پایین و بدون خدمات پس از فروش به عنوان یک محصول تقلبی شناخته می‌شود. گاهی شاید از روی مشخصات کلی و مقایسه کلی حدس بزنید که یک کولر گازی آن مدلی نیست که شما تصمیم به خرید داشته‌ اید، در این مواقع فروشندگان با بیان این محصول جدید است یا اینکه این مدل دیگری از همان نوع محصول است با کیفیت بهتر و تجهیزات بهتر، سعی در ترغیب شما برای خرید داشته باشند. اما شما حتما به بررسی موارد  بپردازید.

نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی یا فیک از اصلی

نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی یا فیک از اصلی

چرا محصولات تقلبی و فیک به بازار ارائه می‌شود؟

سود این محصولات بیشتر از محصولات برند و اصلی شرکتی است چرا که کیفیت قطعات به کار رفته در آن به مراتب کمتر است و هزینه‌ های جانبی و پشتیبانی و ضمانتی را در بر نمی‌گیرد، برای همین تولید کنندگان با سو استفاده کردن از خوشنامی یک برند، محصولات بی کیفیت خود را به بازار ارائه می‌دهند. اما اگر همین تولید کنندگان این محصولات را با نام جدیدی که سابقه‌ ای ندارد به بازار ارائه بدهند کسی سمت خرید آن ها نمی‌رود. پس از برند و نام تجاری شرکت‌ های معتبر بیشترین سو استفاده را می‌برند. این مورد در همه محصولات از لباس و خوراکی گرفته تا تجهیزات الکترونیکی، مکانیکی و مصرفی مانند عطر و ادکلن اتفاق افتاده است.

چرا نباید کولر گازی های تقلبی یا فیک را بخریم ؟

مورد بعدی که باید در نظر بگیرید، کولر‌های گازی فیک نه تنها از نظر اقتصادی برای شما یک هزینه اشتباه به حساب می‌آید که حتی ممکن است جان شما را به خطر بیاندازد و موجب مشکلاتی در سلامتی شما شود، چرا که استفاده از قطعات بی کیفیت در مدار الکترونیکی، ممکن است باعث آتش سوزی و اتصالات شبکه برق گردد، همچنین از طرفی ممکن است در این محصولات از گاز سالم و مناسب با محیط زیست R410a استفاده نشده باشد. همه این موارد به ما می‌گوید که چقدر انتخاب محصول اصل مهم و با ارزش است.

چرا نباید کولر گازی های تقلبی یا فیک را بخریم ؟

چرا نباید کولر گازی های تقلبی یا فیک را بخریم ؟

با این توضیحات برویم سر اصل مطلب و اینکه حالا ما فهمیدیم که تحت هیچ شرایطی سمت محصولات فیک و تقلبی نرویم حتی اگر تخفیفات بالایی داشتند و قرار بود هزینه کمتری را پرداخت کنیم. تیم فنی کولر گازی بانه سعی بر آن دارد ک با ذکر مواردی ظاهری و چشمی، به شما کمک کند تا به تشخیص درستی برسید. چرا که در زمان خرید شما فرصت و امکان  توجه به خیلی موارد جزیی و ریز را ندارید و باید بتوانید با بررسی چند مورد واضح و کلی روی جعبه یا برچسب کولر مورد نظر متوجه شوید که آن محصول اصل است یا خیر.

مواردی مانند نوع گاز استفاده شده، تناسب مدل و امکانات، بررسی شماره سریال، توجه به لوگوی برند و دقت در اشتباهات تایپی و نوشتاری روی کاتالوگ، تخفیفات بالا، سایت‌ های غیر معتبر، مراکز فروش نا معتبر و بدون مجوز نمایندگی و دیگر موارد این چنینی به تشخیص شما کمک می‌کند که در ادامه به بررسی جزییات هر مورد می‌پردازیم.

گاز مورد استفاده در کولر از چه مدلی می‌باشد؟

امروزه در اکثر کولر‌های اینورتر دار از گاز مبرد R410a استفاده می‌شود. چرا که هم به سلامتی افراد کمک می‌کند و هم از نظر زیست محیطی دارای استانداردهای جهانی می‌باشد. اگر شما در هنگام خرید یک کولر گازی با ویژگی اینورتر دار مشاهده کردید که از گازی به جز گاز R410 استفاده شده است، به اصل بودن آن شک کنید و از خرید این محصول منصرف شوید.  پس با بررسی این موضوع راحت می‌توانید تشخیص دهید که فروشنده صادقانه به شما می‌گوید که این یک کولر اینورتر دار است یا نه یک کولر معمولی را به اسم یک کولر اینورتر دار قرار است به شما بفروشد.

از آنجایی که کولرهای گازی اینورتر دار دارای قیمت بالاتر هستند و همچنین تقاضای خرید بیشتری نیز دارند، خیلی از فروشندگان سعی دارند  که کولر‌های عادی را نیز به عنوان یک کولر اینورتر دار معرفی کنند و به مصرف کننده بفروشند. معمولا گاز R22 در این کولرها به کار رفته است و اگر با این نام هم برخورد کردید دیگر مطمئن باشید که یک کولر غیر اینورتر دار در مقابل شما قرار دارد.

گاز R410a یک گاز سالم است که عملکرد سرمایشی بالایی نیز دارد، شرکت‌ های برند و متعهد جهانی مانند ال جی و سامسونگ به صورت کلی از این گاز استفاده می‌کنند و در محصولاتشان باید این مشخصه را ببینید.

تشخیص کولر اینورتر دار اصل از تقلبی؟

یکی از راه‌ های تشخیص همان نوع گاز مورد استفاده است که در کولر‌های عادی  و نسل قدیم از R22 و در کولر‌های نسل جدید اینورتر دار از R410a استفاده می‌شود. اما راه دوم که تخصصی می‌باشد و در زمان خرید کولر‌های کار کرده به کار شما می‌آید، بحث میزان آمپر مصرفی کولر می‌باشد. کولر‌های گازی اینورتر مصرفی در حدود 3.2 آمپر را شامل می‌شوند، این در شرایطی است که یک کولر گازی عادی مصرفی در حدود 12 آمپر دارد. شما می‌توانید با استفاده از یک دستگاه آمپر متر به راحتی اصل یا تقلبی بودن کولر از نظر اینورتر را بررسی کنید. دریک کولر عادی تغییرات آمپر در دستگاه آمپر متر کم می‌باشد اما در کولر اینورتر دار تغییرات آمپر زیاد است و عددی که مشاهده می‌کنید مدام در حال نوسان می‌باشد. غیر از این روش شما می‌توانید با چک کردن برد کندانسور نیز تشخیص دهید که کولر مورد نظر اینورتر دار است یا خیر، چرا که کولر اینورتر دار در داخل واحد خارجی دارای یک برد بزرگ می‌باشند که در کولر‌های گازی عادی این برد وجود ندارد و اگر هم استفاده کرده باشند خیلی کوچکتر از برد کولر گازی اینورتر دار است.

تشخیص کولر اینورتر دار اصل از تقلبی؟

تشخیص کولر اینورتر دار اصل از تقلبی؟

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی به وسیله عدم تناسب برند و مدل

گاهی شما در بازار به محصولی بر می‌خورید که با اسم ظرفیت یا مدل خاصی ارائه شده که اگر جستجو کنید، می‌بینید در نمایندگی‌ ها و سایت‌ های معتبر این مدل  یا ظرفیت وجود ندارد. مثلا در بازار ایران شما کولر‌ گازی 30000 ال جی چه در شاخه عادی و چه در محصولات اینورتر دار نباید یافت کنید و اگر در فروشگاهی چنین موردی را دیدی این یک محصول تقلبی می‌باشد، همچنین شرکت جنرال در بازار ایران با کولرهای گازی اینورتر دار با ظرفیت‌ های 18000، 24000 موجود ندارد. پس شما در زمینه هر برند و محصولی کافی است یک جستجوی ساده انجام دهید و با بررسی آن محصول به این نتیجه برسید که آیا با آن مشخصات در بازار هست یا نه یک مدل فیک و تقلبی است که به اسم برند معتبر برای فروش عرضه شده است.

تشخیص کولر فیک و تقلبی از اصلی با بررسی شماره سریال

پیشرفت تکنولوژی و دستگاه‌ های بارکد خوان و همچنین گوشی‌ های هوشمند مجهز به اسکنر، به شما کمک می‌کند که هر شماره سریال و کد کالایی را بررسی کنید. تمام شرکت‌ های معتبر و برند روی محصولات خود شماره سریال و مشخصات کلی و جزیی ثبت می کنند. شما با بررسی یک شماره سریال محصول می توانید به راحتی بفهمید که آن کالا جزء تولیدات آن برند بوده یا اینکه شماره سریال با شرکت همخوانی ندارد و محصول تقلبی و فیک است.

تشخیص تقلبی بودن با دقت به لوگوی برند و اشتباهات تایپی و نوشتاری روی کاتالوگ

خیلی از شرکت‌ های تولید کننده تقلبی از اسم‌ های مشابه، یا لوگو‌های مشابه و خیلی نزدیک شرکت اصلی استفاده می‌کنند تا در نگاه اول و کم دقت به چشم نیاید و با خیال اینکه همان برند معروف است خریدار محصول را تهیه کند. این اتفاق را چند سال پیش شرکت‌ های چینی در زمینه تولید بسیار استفاده می‌کردند، چرا که با تغییر یک حرف از اسم شرکت معروف نه دیگر قانون کپی رایت می‌توانست به آن ها تذکری بدهد و فشاری اعمال کند و نه شرکت و برند اصلی توانایی شکایت داشتند. پس در زمان خرید حتما با دقت لوگو، نوع فونت تایپ شده مشخصات و … را با آنچه در ذهن دارید مقایسه کنید، یا اگر یادتان نیست یک لحظه در اینترنت جستجو کنید و به طور کامل لوگو‌ ها و نوع نوشته‌ های برچسب‌ ها را مقایسه کنید. معمولا در شرکت‌ های فیک و تقلبی، تعدادی جملات بالا پایین است، ترتیب توضیحات و  مشخصات با ترتیب توضیحات و مشخصات برچسب شرکت اصلی یکی نیست، محل لوگو متفاوت است و موارد این چنینی قابل مشاهده می‌باشد.

کولر گازی های تقلبی بخریم یا اصل

کولر گازی های تقلبی بخریم یا اصل

 

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی توسط تخفیف های غیر واقعی

گاهی شما با بنرهای فروش فصلی  یا با این جمله که به دلیل جابجایی و واگذاری تمام محصولات با این تخفیف به فروش می‌رسد یا همچنین در سایت‌ های فروش آنلاین با درصد تخفیف‌ های بزرگ مواجه می‌شوید. تخفیف و فروش‌ های به اصطلاح off خورده یک مورد معمول و رایج در کل دنیا می‌باشد. اما این را بدانید که در زمینه محصولات برند و شرکت‌ های معتبر دست فروشنده آنقدر باز نیست که تخفیف‌ های عجیب را ارائه دهد. بنابراین جایی می‌تواند به شما تخفیف بالایی بدهد که محصولات تقلبی باشند و اختلاف قیمتی اولیه زیاد باشد و بخاطر کیفیت ضعیف محصولات تا 50 درصد تخفیف هم که ارائه دهد باز برای فروشنده و تولید کننده سود به همراه دارد. پس در زمینه خرید محصولات برند به سمت این کالاهای تخفیف خورده هم نروید.

همچنان با کولرگازی بانه همراه باشید که تیم مشاوره‌ای و فنی ما در کنار تیم بازارگانی و فروش ما در خدمت شما همراهان هستند.

تشخیص کولرگازی تقلبی از اصلی توسط بسته بندی های متفاوت

این روزها اینترنت و فضای مجازی کمک زیادی به ما می‌کند و اگر گاهی مرتکب اشتباه در انتخاب و خرید شویم، نباید کسی جز خودمان را سرزنش کنیم. چرا که در همه جا و همه زمان با یک جستجوی ساده می‌توانیم حداقل مشخصات ظاهری محصولی را که قرار است بخریم در سایت‌ های معتبر و نمایندگی‌ ها مشاهده کنیم. شما با این کار ظاهر و بسته بندی  کولرگازی که در فروشگاه روبروی شما قرار دارد را با بسته بندی و ظاهر آن در سایت اصلی مقایسه می‌کنید. اصولا شرکت‌ های برند و معتبر تجهیزات، از بسته بندی استاندارد با حفظ اصول ایمنی و زیبایی استفاده می‌کنند، محل برچسب‌ ها دارای اصول است و هر نوشته و لوگو جای مشخصی روی بسته بندی دارد. مثلا یک شرکت تمام لوگو‌های خود را در بالا سمت راست می‌زند و برچسب توضیحات را در بالا سمت چپ، شرکتی دیگر به یک شکل دیگر. کافی است شما به این جزییات دقت کنید. پس شد بررسی نوع و جنس بسته بندی، محل لوگو و برچست روی بسته بندی، رنگ و مشخصات لوگو و فونت نوشتاری روی بچسب.

تشخیص کولر اینورتر دار اصل از تقلبی؟

تشخیص کولر اینورتر دار اصل از تقلبی؟

وب سایت های جعلی و فروشگاه‌ های غیر معتبر

شما چه به صورت آنلاین بخواهید خرید کنید و چه به صورت حضوری، در هر دو حالت باید معتبر بودن فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه محل خرید را بررسی کنید. در زمینه سایت‌ ها مانند استفاده از https در محل آدرس، همچنین دارای قفل و URL تایید شده مهم است، از طرفی با توجه به سال‌ ها تجربه خرید آنلاین که در زمینه محصولات دیگر داشته‌ اید و سایتی به اعتبار و جایگاه عمومی رسیده است نیز دقت کند. اما تا می‌توانید به سمت خرید از سایت‌ های مثل شیپور و دیوار و صفحات اینستاگرامی که هیچ رزومه و آدرس و شماره تماس معتبری ثبت نکرده‌ اند نروید. در زمان خرید از فروشگاه‌ های حضوری هم کافی است به مجوز‌ها و گواهی‌ های آن ها دقت کنید و اگر به اسم نمایندگی هستند درخواست مدرک معتبر داشته باشید، فرم‌ ها و رسید‌های معتبر با تاریخ و مهر و امضا نیز حتما از فروشنده بگیرید.

 

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی از روی کیفیت پایین محصولات و عدم وجود لوازم جانبی

شرکت‌ های مطرح و برند‌های معتبر نه تنها به مشخصات فنی و قدرتی توجه دارند که در قطعات ظاهری هم از جنس‌ های با کیفیت و رنگ‌ های خوب استفاده می‌کنند. شما گاهی ممکن است با مشاهده اولیه یک محصول به این حس برسید که به نظر کیفیت ظاهری در ساخت و لوازم بیرونی و نوع رنگ ندارد. شبیه پلاستیک مواد دوم یا یک محصولی باشد که انگار چند سال است کار کرده و آن  جذابیت را ایجاد نمی‌کند. حس شما کاملا درست است و همین خودش یک مسیر تشخیص می‌باشد. از طرفی در سایت‌ های معتبر درباره قطعات و لوازم جانبی همراه یک محصول به طور کامل توضیحات بیان می‌شود. در زمان خرید اگر این قطعات و لوازم جانبی وجود نداشت و یا ناقص بود، در اصل بودن آن کولر گازی شک کنید و از خریدش منصرف شوید.

 

تیم مشاور کولر گازی بانه در این مطلب به مهمترین راه‌ های شناخت ظاهری و اولیه محصولات تقلبی پرداخت و تا حدی که خسته کنند نشود جزییات آن را بیان کرد. اما به صورت عملکرد، برند و شرکتی چند مورد را هم در محصولات شرکت‌ ها برای شما همراهان مثال میزنیم :

کولر گازی های تقلبی سرمایشی گرمایشی

در هر فصل و زمانی که این کولر را تهیه کرده‌ اید همان ابتدا دو عملکرد سرمایشی و گرمایشی آن را چک کرده و در صورتی که موردی بود سریعا پیگیری کنید. زیرا به دلیل قیمت بالاتر محصولات دو کاربرده، خیلی وقت‌ ها کولر‌های گازی تک کاربری را به اسم سرمایشی- گرمایشی به فروش می‌گذارند.

تغییر ظرفیت اسمی موتور کولرگازی های تقلبی

گاهی فروشنده‌ ها یا تولید کنندگان تقلبی یک کولر گازی با توان کمتر را به اسم یک کولر با توان بالاتر به خریدار می‌فروشند، مانند اینکه کولر 24000 را به نام کولر 30000 که قیمت بالاتری دارد به شما بفروشند.  برای همین ابتدا از معتبر بودن فروشنده حتما اطلاع پیدا کنید.

تغییر ظرفیت اسمی موتور کولرگازی های تقلبی

تغییر ظرفیت اسمی موتور کولرگازی های تقلبی

تشخیص کولر گازی سامسونگ تقلبی 

برای این شرکت بهترین و ساده‌ترین کار استفاده از شماره سریال محصول می‌‌باشد که خیالتان راحت باشد کالای خریداری شده ساخت و مونتاژ شرکت سامسونگ است یا خیر. چرا محصولات تقلبی این شرکت در خیلی از کشور‌ها تولید می‌شود.

تشخیص کولر گازی تقلبی گری

به غیر از دو مدل کولر S4matic و نئو 36000 ، اگر محصولی از این شرکت تهیه کردید که لوگوی آن در قسمت مرکزی یونیت خارجی (بیرونی) نبود بدانید که تقلبی و فیک است. همچنین بدانید که محصولات این شرکت با برچسب چین باید در بازار کشور ما باشد نه برچسب کشور دیگری.

تشخیص کولر گازی تقلبی اجنرال از کولر گازی اصلی اجنرال : همانطور که گفتیم گاهی بعضی شرکت‌ ها فقط نوع خاصی از محصولات را روانه بازار می‌کنند. در همین مورد اشاره کنیم که در بازار کشور ما خبری از محصولات اینورتر دار شرکت اجنرال نیست و در صورت فروش چنین محصولی بدانید که یک کالای تقلبی به شما ارائه شده است.

هدف از آنچه در این مطلب خدمت شما بیان شد افزایش اطلاعات و آگاهی شما همراهان عزیز بود و اینکه در راستای اهداف خود، نه تنها در ارائه کیفیت که در راستای افزایش دانش تلاش کرده باشیم، همچنین توانسته باشیم با بیان این مطالب از ایجاد ضرر مالی و هزینه‌ های اشتباه شما همراهان جلوگیری کنیم و دست سودجویان از فروش کوتاه بماند. تیم کولر گازی بانه در همه مراحل مشاوره، خرید و پشتیبانی در خدمت شما می‌‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.