کولرگازی, کولرگازی ال جی

انواع ارور‌های کولرگازی ال جی

استفاده از کولر‌های گازی به خاطر نوع آب و هوای کشور ما و شرایط اداری و سازمانی، فضاهای شهری، همچنین در کنار این ها هوای مطبوع و بهینه‌ ای که این کولرها نسبت به کولرهای آبی در اختیار قرار می‌دهند، به مقدار زیادی افزایش یافته است و امروزه چه در محیط زندگی و چه در محل کار، با این محصولات سر و کار داریم. یکی از برندهای پر استقبال در این زمینه برند ال جی می‌باشد که یکی از بهترین شرکت‌ های سازنده کولر گازی است. تیم فنی کولر گازی بانه در این مطلب سعی بر آن دارد که شما را با کد ارور‌ کولرگازی ال جی آشنا کند، تا بدانید در صورت مشاهده هر ارور چه اقدام اولیه‌ ای را انجام دهید و در چه زمانی نیاز به تعمیرکار و متخصص می‌باشد. پس در ادامه با تیم کولرگازی بانه همراه باشید.

ابتدا انواع نمایش ارور‌ها را معرفی کنیم، کولرهای گازی ال‌ جی بسته به مشکلی که پیش می‌آید، یا به صورت چشمک زدن ال ای دی و یا به صورت کد خطای CH، شما را از آن مشکل با خبر می‌کنند تا زودتر اقدام به رفع آن نمایید.  وقتی شما تعداد چشمک ‌زدن‌ های  چراغ LED را ببینید، می‌توانید با استفاده از دفترچه‌ های راهنما یا با اطلاعاتی که ما در این مطلب در اختیار شما قرار می‌دهیم به رفع مشکل بپردازید. پس در ابتدا بررسی می‌کنیم که دلایل چشمک زدن چراغ ال ای دی، چه می‌تواند باشد.

LED  های کولر گازی ال جی

LED های کولر گازی ال جی

یک بار چشمک زدن LED

زمانی که مشاهده کردید LED کولر گازی شما یک بار چشمک زد و متوقف شد و بعد از چند لحظه، دوباره یک چشمک زد، این نشان دهنده مشکل در ترمیستور یونیت داخلی است. که ممکن است یا ترمیستور وصل نباشد یا به دلیل اتصالی معیوب شده باشد. این یک ایراد تخصصی است و باید از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

پنج بار چشمک زدن LED

زمانی که مشاهده کردید LED کولر گازی شما پنچ بار چشمک زد و بعد متوقف شد و سپس بعد از چند لحظه کوتاه، دوباره پنج مرتبه چشمک زد، این نشان دهنده عدم ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی می‌باشد. از موارد و ارور‌هایی است که باید توسط متخصص رفع شود.

 

نه بار چشمک زدن LED

زمانی که مشاهده کردید LED کولر گازی شما  نه بار پشت سرهم چشمک زد و بعد متوقف شد و دوباره این فرآیند بعد از چند لحظه کوتاه تکرار شد، بدانید حافظه EEEPROM  یونیت داخلی از دست رفته است و باید دوباره برنامه ریزی شود.

ده بار چشمک زدن LED

زمانی که مشاهده کردید LED کولر گازی شما بعد از ده بار چشمک زدن متوقف شد و دوباره این روند را تکرار کرد، نشان دهنده از ایراد در فن یونیت داخلی می‌باشد. حالا ممکن است یا قفل شده باشد یا دور آن مناسب نباشد و …در اینجا نیاز است فن بررسی شود و در صورت امکان تعمیر گردد. در بعضی مواقع شرایط تعمیر امکان پذیر نیست و فن باید تعویض گردد.

خطاهایی که توسط LED قابل تشخیص است را بررسی کردیم. اما کولرهای دارای اینورتور با کدهای CH خطاهای بیشتری را به ما گزارش می‌دهند و ما را از اتفاقات و مشکلات  خود با خبر می‌سازند. همچنین در برخی موارد به صورت ترکیبی شما چشمک زدن چراغ LED و کدهای CH را به صورت همزمان می‌بینید. برای همین  در این مطلب، کارشناسان فنی تیم کولر گازی بانه، به بررسی این کد‌ها نیز پرداخته است.

کد CH01 ارور‌ کولرگازی ال جی 

زمانی کهLED  سبز رنگ یونیت داخلی، فقط یک بار چشمک بزند و همزمان شما کد خطای CH01 را روی نمایشگر ببینید، نشان دهنده باز بودن سنسور هوای یونیت داخلی بوده یا به شما می‌گوید که ممکن است اتصالات سنسور هوا دچار مشکل باشد. باید برای رفع آن ابتدا سنسور چک شود و بعد اتصالات.

کد CH02 ارور‌ کولرگازی ال جی 

ترکیب کد CH02 و دوبار چشمک زدن LED بیانگر مشکل در سنسور هوای یونیت داخلی می‌باشد.

کد CH05 خطای کولرگازی ال جی 

مشاهده کد CH05 و 5 بار چشمک زدن LED خبر از مختل شدن کارکرد و اتصال سنسور لوله ورودی در یونیت داخلی یا خارجی دارد. بررسی سنسور و اتصالات، سیم کشی و برد اصلی در این زمینه ضروری می‌باشد و قطعاتی را که نیاز به تعویض دارند، حتما جابجا کنید.

کد  CH06 خطای کولرگازی ال جی 

6 بار چشمک زدن در کنار دیدن کد خطای CH06 خبر از ایراد در سنسور یونیت‌ ها دارد و باید مورد بررسی و در صورت نیاز تعویض گردد.

بررسی خطاهای موجود در کولر گازی های ال جی

بررسی خطاهای موجود در کولر گازی های ال جی

کد CH09 خطای کولرگازی ال جی 

در قسمت ارورهای چشمک زدن LED گفتیم که اگر حافظه EEEPROM یونیت داخلی پاک شود یا معیوب شود، 9 بار چشمک زده می‌شود، در کنار این چشمک زدن، کد CH09 نیز به نمایش گذاشته می‌شود. این مشکل نگران‌ کننده و سختی نیست، برای رفع آن باید به برنامه ریزی مجدد حافظه اقدام کنیم.

کد CH10 خطای کولرگازی ال جی 

این مورد یکی از کد‌های خطای حساس می‌باشد و در صورت همراه بودن با یک بار چشمک زدن LED باید سریعا دستگاه را خاموش کرده و از متخصص درخواست کنید موتور فن داخلی را بررسی نماید. متخصص بعد از بررسی و مشاهده به شما خبر اطلاع می‌دهد که مشکل با تعمیر قابل حل است یا باید اقدام به تعویض موتور فن نمایید.

کد CH12 خطای کولرگازی ال جی 

ترکیب کد CH12، دو بار چشمک زدن چراغ سبز و یک بار چشمک زدن LED قرمز، اطلاع دهنده ایراد و خرابی در سنسور لوله یونیت داخلی می باشد. میزان اهم سنسور اندازه گیری می‌شود و در صورت معیوب بودن باید تعویض شود. اگر ایراد از سنسور نبود برای رفع آن سراغ سیم کشی‌ ها، اتصالات دستگاه و همچنین برد اصلی کولر بروید.

مواردی که گفته شد بیشتر شامل یونیت داخلی می‌باشد. اما کدهایی هستند که به ما خبر از ایراد و نقص فنی در یونیت بیرونی می دهند. در ادامه به این موارد نیز اشاره خواهیم داشت تا بدانید مشاوران فنی کولر گازی بانه هیچ نکته‌ ای را از قلم نمی‌اندازند.

ارور هایی که در کولر گازی ال جی وجود دارد

ارور هایی که در کولر گازی ال جی وجود دارد

کد CH21 خطای کولرگازی ال جی 

زمانی که ولتاژ DC شما بالا باشد در کنار مشاهده کد CH21، 1 بار چشمک زدن LED سبز و 2 بار چشمک زدن LED قرمز را خواهید دید. در بررسی این ایراد باید جریان‌ های لحظه‌ ای ورودی به فازهای U، V و W را بازرسی کنید.

کد CH22 ارور‌ کولرگازی ال جی 

زمانی که جریان ورودی کمتر از مقدار اصلی آن باشد، با این کد خطا مواجه خواهید شد که همراه با دوبار چشمک زدن LED های سبز و قرمز است، از عوامل ایجاد آن می‌شود به پایین بودن ولتاژ ورودی، وضعیت Overload در سیستم یا معیوب شدن برد اصلی اشاره کنیم. در این موارد از ولتاژ ورودی گرفته تا موتور فن و اتصالات را باید بررسی کنید.

کد CH23 ارور‌ کولرگازی ال جی 

همراه این کد خطاLED  سبز یونیت بیرونی 3 بار و LED قرمز 2 بار چشمک می‌زند. این خطا نشان از وجود مشکل در ولتاژ ورودی (خط DC) دارد که باید به بررسی آن بپردازید که بعید نیست عامل آن یک قطعه سوخته در برد کولر باشد.

کد CH26 ارور‌ کولرگازی ال جی 

در صورت مشاهده این کد همراه 2 بار چشمک زدن LED قرمز و 6 بار چشمک زدن LED سبز، باید سراغ کمپرسور بروید، جایی که ممکن است در موقعیت DC کمپرسور مشکل ایجاد شده باشد. این مشکل ممکن است بر اثر قفل شدن کمپرسور، عدم ارتباط یا اتصال کوتاه سیم‌ های کمپرسور، مشکل در عایق کمپرسور، مشکل در فن بیرونی و حسگر جریان فازی برد اصلی، به وجود آمده باشد. پس تمام این موارد را به دقت بررسی کنید.

کد CH27 ارور‌ کولرگازی ال جی 

مشاهده این کد همراه 7 چشمک از LED سبز و 2 چشمک از LED قرمز، خبر از خرابی PSC دستگاه می‌دهند. در هنگام مواجه شدن با این هشدار، باید موتور فن بیرونی،  راکتور کولر و قطعات داخلی برد کولر را بررسی شوند.

کد  CH29 ارور‌ کولرگازی ال جی 

در مورد کم بودن شدت جریان کمپرسور گفتیم، گاهی بالا بودن شدت جریان عامل هشدار خواهد بود و کد CH29 را در این مواقع مشاهده خواهید کرد که با 9 بار چشمک زدن LED سبز و 2 بار چشمک زدن LED قرمز رنگ یونیت خارجی همراه است. وضعیت قفل شدن کمپرسور، فن یونیت خارجی و حسگر جریان فازی برد می‌توانند از عوامل بروز این خطا باشند و باید مورد بررسی قرار بگیرند.

کد CH31 ارور‌ کولرگازی ال جی 

عامل بعدی که باعث هشدار می‌شود پایین بودن CT است. در این زمان شما کدCH31  را همراه با یک بار چشمک زدن LED سبز و 3 بار چشمک زدن LED قرمز خواهید دید. این ایراد از یونیت خارجی می‌باشد و کولر شما نیاز به سرویس دوره‌ ای دارد.

کد CH35 ارور‌ کولرگازی ال جی 

افت بیش از اندازه فشار کولر گازی که باعث نمایش عددی کمتر از 1 Bar توسط سنسور شود، را با کد CH35  مشاهده خواهید کرد. در این مواقع میزان فشار و باز بودن دریچه‌ ها را چک کنید.

کد CH38 ارور‌ کولرگازی ال جی 

یکی از مشکلاتی که برای کولرها زیاد پیش‌ می‌آید بحث نشتی است، اگر کولر دچار نشتی شود این کد را خواهید دید و در مرحله اول کولر را خاموش کنید، بعد از زمانی بالای 10 تا 15 دقیقه آن را دوباره روشن کنید، اگر همچنان خط را مشاهده کردید از متخصصان برای سرویس کولر کمک بگیرید.

کد CH40 خطای کولرگازی ال جی 

باز بودن سنسور CT دستگاه و یا ایجاد اتصال کوتاه در سنسور، باعث چهار بار چشمک زدن LED قرمز یونیت خارجی همراه با نشان دادن این کد می‌شود. اولین اقدام در این خطا، چک کردن کانکتور جریان برق ورودی و مدار حسگر جریان خروجی کمپرسور است.

کد خطاهای رایج در کولر گازی های ال جی

کد خطاهای رایج در کولر گازی های ال جی

به تعداد زیادی از کدهای پر تکرار پرداختیم اما تعداد این کدها و موارد مشابه بسیار زیاد است که در ادامه تیم کولر گازی بانه تعداد دیگری از این کد‌ها را به صورت نشانه و مشخصه  معرفی می‌کند.

کد خطای کولرگازی ال جی  CH41 : باز بودن سنسور لوله خروجی یا اتصال در آن( LED سبز 1 بار ، LED قرمز 4 بار)

کد CH44 ارور‌ کولرگازی ال جی  : اتصالی یا باز بودن سنسور هوای محیط عامل این خطاست ( LED سبز 4 بار، LED قرمز 4 بار)

کد CH45 ارور‌ کولرگازی ال جی : اتصالی یا باز بودن سنسور لوله میانی کندانسور خارجی ( LED سبز 5 بار، LED قرمز 4 بار)

کد CH48 ارور‌ کولرگازی ال جی : باز  بودن یا اتصالی در سنسور میانی کندانسور ( LED سبز 8 بار، LED قرمز 4 بار)

کد CH46 ارور‌ کولرگازی ال جی :  باز بودن یا اتصالی در سنسور لوله مکش

کد CH53 ارور‌ کولرگازی ال جی : قطع ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی ( LED سبز 3 بار، LED قرمز 5 بار)

کد CH60 ارور‌ کولرگازی ال جی : به علت بروز مشکل در چک سام EEPROM مشاهده می‌شود. (LED قرمز 6 بار)

کد CH61 ارور‌ کولرگازی ال جی : زمانی که دمای سنسور لوله کندانسور بالا رود این خطا را مشاهده خواهید کرد ( LED سبز 1 بار، LED قرمز 6 بار)

کد CH62 خطای کولرگازی ال جی : به علت بالارفتن بیش از حد دمای هیت سینک کولر . ( LED سبز 2 بار، LED قرمز 6 بار)

کد CH63 خطای کولرگازی ال جی : به علت پایین بودن دمای سنسور لوله کندانسور. ( LED سبز 3 بار، LED قرمز 6 بار)

کد CH65 خطای کولرگازی ال جی : به علت باز بودن یا اتصالی در سنسور هیت سینک. ( LED سبز 5 بار، LED قرمز 6 بار)

کد CH67 خطای کولرگازی ال جی : به علت قفل کردن BLDC در یونیت خارجی مشاهده می‌شود.

تیم فنی کولر گازی بانه در این مطلب تلاش داشت تا شما را با دلایل مشاهده کد‌های مختلف کولرهای گازی ال جی آشنا کند. اما سرویس این محصولات کاری تخصصی می‌باشد و حتما از متخصصان کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.